Elegancija i stil nedostajali su "Folksvagenovom" mišićavom gradskom terencu "tuaregu" koji je pojavom podsećao na Nelsona Manca iz animirane serije "Simpsonovi". Za glavu viši i duplo teži od vršnjaka, Nelson se koristio čistom snagom da bi postao kralj školskog dvorišta. Svi su ga se plašili, ali... Slična priča bila je i s "tuaregom", pustinjskim samotnjakom na četiri točka, koji je poštovanje sticao grubim licem i petolitarskim TDI čudovištem iz kojeg se "prosipalo" 329 grama štetnih čestica na svakih 1.000 pređenih metara. Bokserski nos i oznaka V10 postali su prošlost za novu generaciju "tuarega" koji s prethodnikom zadržao samo jednu zajedničku tačku - ime. Sve ostalo je novo da novije ne može biti u šta smo se uverili na srpskoj premijeri održanoj na "Navak" poligonu u Subotištu. Kompletna "tuaregova" slika podignuta je na viši nivo, rekao bih jednog "poršea kajena" što u stvari i nije slučajnost.
Elegancija i stil nedostajali su "Folksvagenovom" mišićavom gradskom terencu "tuaregu" koji je pojavom podsećao na Nelsona Manca iz animirane serije "Simpsonovi".
Za glavu viši i duplo teži od vršnjaka, Nelson se koristio čistom snagom da bi postao kralj školskog dvorišta.
Svi su ga se plašili, ali... Slična priča bila je i s "tuaregom", pustinjskim samotnjakom na četiri točka, koji je poštovanje sticao grubim licem i petolitarskim TDI čudovištem iz kojeg se "prosipalo" 329 grama štetnih čestica na svakih 1.000 pređenih metara.
Bokserski nos i oznaka V10 postali su prošlost za novu generaciju "tuarega" koji s prethodnikom zadržao samo jednu zajedničku tačku - ime. Sve ostalo je novo da novije ne može biti u šta smo se uverili na srpskoj premijeri održanoj na "Navak" poligonu u Subotištu. Kompletna "tuaregova" slika podignuta je na viši nivo, rekao bih jednog "poršea kajena" što u stvari i nije slučajnost. Naime, "Folksvagenov" SUV deli platformu s bratskim "kajenom" čije se crte, pomešane sa onima "golfa VI", vide na sada modernom "tuaregovom" licu. Atletski građen, novi "tuareg" je porastao za 4,3 cm (dužina 4,8 metara), širina je ostala ista (1,94 m), ali je i za 2 cm (1,71 m) niži od prve generacije predstavljene 2002. i osvežene 2007. godine. Zahvaljujući 4 cm dužem međuosovinskom rastojanju, putnici u drugom redu imaju više prostora za kolena, a narastao je i prtljažnik (od 580 do 1.642 l). Važan podatak je da su nemački inženjeri, upotrebom lakših materijala, ukupnu težinu smanjili za 208 kilograma.
Nema više V10
"Downsizing" je zahvatio i agregate, među kojima više nema osmocilindričnog benzinca i već pomenutog V10 TDI. Većina kupaca "tuarega" trebalo bi da zadovolji trolitarski V6 TDI sa 240 KS (550 Nm obrtni momenat) i prosečnom potrošnjom od 7,4 litra, oplemenjen "bluemotion" tehnologijom. Ostalima bi apetite trebalo da zadovolje "zverski" 4.2 V8 TDI (340 KS, 800 Nm), poznat iz "Audijevih" modela A8 i Q7, i 3,6 V6 FSI benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem najveće snage 280 KS (340 Nm). Nešto, do pre nekoliko godina nezamislivo uz "tuareg" je hibridna verzija koja kombinuje 3,0 FSI benzinac (333 KS), elektromotor (47 KS), osmostepeni automatski menjač i nikal-metalhidrid baterije. "Tuareg hibrid" je moguće voziti i beščujno, samo na električni pogon, do 50 km/h, po čemu se u klasi izjednačio s "leksusom RX450h".
Cena 50.877 evra
"Tuareg" je od rođenja zamišljen kao terenac koji u normalnim uslovima može da se vozi kao sportski automobil u šta smo imali priliku da se uverimo na "Navak" poligonu. Zanimljiviji deo bila je vožnja "off-road" poligonom na kojem je "tuareg" sa "4motion" pogonom na sve točkove, reduktorom, blokadom zadnjeg diferencijala i klirensom većim za 1,5 cm ponašao kao divokoza. Tako naoružan, ako vam nije žao grebanja i ljuštenja boje, "taureg" smireno napada i savladava uspone do 45 stepeni. Kratka prezentacija bila je dovoljna samo da se opipa puls novog "folksvagen tuarega" koji obične smrtnike može da odbije samo cenom 50.877 evra za verziju sa V6 dizelašom. Snažniji V8 4.2 TDI startuje od 73.748 evra.